Opleidingen met een focus op leiderschap: bekijk het aanbod

1 september 2022

Voor het opbouwen van een open en lerende organisatie is sterk leiderschap nodig. Binnen de Universiteit Leiden biedt HRM Learning & Development daarom verschillende opleidingen met een focus op leiderschap. Bekijk hier een overzicht van het huidige aanbod.

11 oktober: Skillslab - Communiceer vanuit je kracht

Herken je de communicatiestijl van jezelf en die van een ander? Kun jij schakelen tussen verschillende stijlen om zo beter aan te sluiten bij de ander? Kan jij op een constructieve manier feedback geven én ontvangen? Met deze skillslab versterk je jouw communicatiekracht. Hij staat open voor alle medewerkers van de universiteit, zowel OBP als WP. De voertaal is Nederlands. Meer lezen en/of aanmelden kan hier.

4 november: Leergang Academic management and leadership skills

Deze leergang focust op de kennis van het krachtenveld waarbinnen UD's en UHD’s werken. Hoe oefen je daarbinnen invloed uit en versterk je je bestuurlijke kwaliteiten? Kortom: dé bestuurlijke vaardigheden die nodig zijn binnen een academische omgeving. Deze training is bedoeld voor UD's en UHD's met 5-10 jaar leidinggevende ervaring na hun promotie. De voertaal is Engels en intakes starten idealiter al medio a eind september. Er zijn nog enkele plekken vrij. Meer lezen en/of aanmelden kan hier.

30 november: Skillslab - Het goede gesprek

Wat is er nodig voor een goed gesprek op de werkvloer? Hoe verdiep je je in de ander, hoe spreek je jezelf duidelijk uit en hoe kun je ook lastige onderwerpen met elkaar bespreken? Daar gaat deze skillslab over. Het is een interactieve en dynamische training bedoeld voor medewerkers die formeel of informeel een leidende rol hebben, zowel WP als OBP. Belangrijk om te weten en te vermelden is dat deze training verder gaat dan het jaarlijkse ROG-gesprek. Naast de trainers sluiten daarom ook onze collega’s Marion en Mark een paar uurtjes aan, zodat zij direct vragen van deelnemers op HR-gebied kunnen beantwoorden. De voertaal is Nederlands. Meer lezen en/of aanmelden kan hier.