Verduurzaming universiteitsgebouwen: verwarming op 19 graden

30 september 2022

Na een zeer warme zomer voelt het ineens koud in de gebouwen. Ondanks dat het verschil nu groot lijkt, gaan de verwarmingen niet hoger dan 19 graden. Zoals bij iedereen, moet ook bij de universiteit het energieverbruik omlaag. Wat we hieraan doen en waarom dit nodig is, las je eerder al in dit bericht. Maar voor nu merken wij het als medewerkers vooral aan de temperatuur in de gebouwen.

Wat kan je zelf doen?

Om het jezelf zo aangenaam mogelijk te maken, kun je al rekening houden met een aantal zaken:

• Houd deuren zoveel mogelijk dicht
  • Zet verwarmingen niet hoger dan stand 2-3, voor een eerlijke verdeling in de gebouwen
  • Doe lampen en radiatoren uit, wanneer je voor langere tijd niet in de ruimte aanwezig bent
  • Verwarm en verlicht alleen ruimtes, die voor langere tijd gebruikt worden

Verduurzamen gebouwen

De afdeling Vastgoed is druk bezig met het verduurzamen van de gebouwen; vooral gebouwen die slecht geïsoleerd zijn en de warmte niet goed vasthouden. Dit doen we aan de hand van onze routekaart ‘Route energietransitie’. De nieuwe temperatuur zal voor sommigen een beetje wennen zijn, maar samen zetten we ons in voor een duurzamere universiteit.

Energiecampagne

Op 10 oktober, de Dag van de Duurzaamheid, start de energiecampagne. Tijdens deze campagne wordt aandacht gevraagd voor energiebesparing en delen we veel informatie en praktische tips.

Vragen?

Neem dan contact op met de duurzaamheidscoördinator van Vastgoed Aranka Virágh.