Onderwijs, Organisatie

19 september 2022

Kandidaten gezocht!

Beste bachelor- en master studenten van het Instituut Politieke Wetenschap,

Ga jij voor de kwaliteit van het onderwijs in jouw opleiding? Wil je leiderschaps- en communicatievaardigheden opdoen en tegelijkertijd de onderwijsbelangen van je medestudenten behartigen? Meld je dan aan als kandidaat voor de Opleidingscommissie!

Wat doe je als lid van de Opleidingscommissie?

De Opleidingscommissie is een van de manieren waarop de onderwijsbelangen van studenten binnen het Instituut worden behartigd. De Opleidingscommissie bewaakt de kwaliteit van jouw onderwijs. De studentleden van de Opleidingscommissie worden gekozen door medestudenten en zijn daarmee een aanspreekpunt en belangenbehartiger voor studenten. Als lid van de Opleidingscommissie zijn je kerntaken:

• De kwaliteit van je onderwijs helpen verbeteren door aanbevelingen te doen
  • Evalueren van vakken
  • Advies geven aan het Opleidingsbestuur over belangrijke studiezaken
  • Deel uitmaken van het vertegenwoordigend orgaan voor studenten
  • Oplossingen zoeken voor problemen waar studenten tijdens hun studie mee te maken krijgen

Wat levert het op?

• Ontwikkel waardevolle transferable skills
  • Ontwikkel leiderschaps-, communicatie- en delegatievaardigheden
  • Betrokken zijn bij het vormgeven en verbeteren van je opleiding
  • Potentieel voor een kleine vergoeding als uw werk succesvol wordt afgerond

Hoe stel jij je kandidaat?

Als je ervoor kiest om je kandidaat te stellen, zullen jij en de andere kandidaten een korte campagne voeren. Aan het einde van de campagne stemmen de studenten op de kandidaten van hun voorkeur. De verkiezingsuitslag bepaalt wie er in de Opleidingscommissie komt.

Om je kandidaat te stellen, stuur je je naam, opleiding/jaar, campagnefoto en een korte tekst van maximaal 200 woorden over waarom studenten op jou zouden moeten stemmen naar je studentlid van het Opleidingsbestuur Arianna Pearlstein via studentlid.pol@FSW.leidenuniv.nl.

Als je vragen hebt, kun je ook contact opnemen met bovenstaand e-mailadres. Sollicitaties zijn open van 19 t/m 27 september 2022.