Ideeën gevraagd voor masterstudentenplatform

14 oktober 2022

Dit collegejaar kreeg universitair docent Elise Swart een Grass shoot-subsidie voor het oprichten van een platform voor masterstudenten bij Pedagogische Wetenschappen. Op dit platform kunnen deze studenten straks informatie, instructies en veel gestelde vragen vinden die relevant zijn voor het schrijven van de masterscriptie. Ook wordt de interactie tussen studenten van verschillende masterprojecten gestimuleerd en gefaciliteerd. Er ligt al een plan, maar meer ideeën zijn welkom!

“Het idee van het platform is om de informatievoorziening voor masterstudenten te optimaliseren en om studenten te stimuleren en faciliteren van en met elkaar te leren tijdens hun masterproject. Er liggen al wat ideeën op tafel, maar we zijn nog op zoek naar relevante input van docenten en studenten, zodat dit platform zéker een meerwaarde heeft bij het schrijven van de masterscriptie.", aldus Elise Swart.

Ideeën gevraagd

1. Wat vind jij als docent belangrijke en relevante informatie om te delen op het masterstudentenplatform? Wat voor soort informatie lijkt jou nuttig, welke feedback en tips en welke informatie moet juist niet op het platform?

2. Wat voor ideeën heb jij om studenten te stimuleren om van elkaar te leren via het masterscriptieplatform? Hoe zouden we dit kunnen aanpakken, zouden we moeten modereren, meelezen of juist niet?

Geef je ideeën voor het masterstudentenplatform aan ons door ››

Voor het optimaliseren van de informatievoorziening en het stimuleren van de interactie zijn de plannen voor nu als volgt:

Informatie/instructie relevant voor het schrijven van de masterscriptie

• Verwijzen naar informatie uit bachelorvakken die relevant is voor alle scriptiestudenten.
  • Kennisclips verstrekken met tips voor bijvoorbeeld het schrijven van de scriptie of het analyseren van data.
  • Een lijst met meest gestelde vragen en antwoorden samenstellen.
  • Een overzicht met veel voorkomende fouten en feedback hierop.

Interactie/samenwerking tussen masterstudenten

De voorlopige ideeën voor invulling van dit onderdeel zijn:

• Een tool aanbieden waarmee studenten gemakkelijk schrijfmomenten met elkaar kunnen plannen als bijvoorbeeld plannen of werkelijk komen tot schrijven hen moeilijk valt.
  • Mogelijkheid om elkaar feedback te geven op delen van de scriptie via bijvoorbeeld FeedbackFruits.
  • Elkaar vragen kunnen stellen, ervaringen delen via bijvoorbeeld een chatfunctie.