Samenwerking binnen Una Europa - bezoek delegatie Paris 1 Pantheon Sorbonne

26 oktober 2022

Eerder dit jaar heeft onze universiteit zich aangesloten bij Una Europa , een samenwerkingsverband van 11 universiteiten die zich gezamenlijk sterk maken voor de toekomst van Europa met behulp van innovatief onderwijs, onderzoek en internationale uitwisseling. Met veel universiteiten in dit werk onderhield onze faculteit al eerder bilaterale overeenkomsten. Ook voor onze faculteit biedt dit netwerk mooie kansen.

In dit kader kwam een van de deelnemende Una Europa universiteiten, Paris 1 Pantheon Sorbonne, 16 en 17 oktober bij onze universiteit op bezoek. Paris 1 is zeer een vooraanstaande universiteit en de law school staat momenteel #18 in de QS Law ranking. Op maandagochtend werden zij op de faculteit ontvangen en werd er verder gesproken over specifiekere amenwerkingsmogelijkheden tussen beide faculteiten. Bilateraal en binnen Una Europa lijken er veel mogelijkheden tot onderwijs- en onderzoekssamenwerking.

Aanwezigen van Paris 1 Pantheon Sorbonne waren: Rector Christine Christine Neau-Leduc, Vice Rectors Violaine Sebillotte en Fabienne Peraldi Leneuf.
Zij werden ontvangen door onze Rector Hester Bijl, decaan Joanne van der Leun en directeur Mirjam Sombroek.