Schrijfcoaches gestart in onze faculteit

19 oktober 2022

Per oktober is onze faculteit tien schrijfcoaches rijker. Tien studenten van verschillende achtergronden en nationaliteiten zijn inmiddels getraind. Ze gaan medestudenten helpen bij schrijfopdrachten en zullen hierbij o.a. gebruik maken van het Science Skills Platform.

De schrijfcoaches ondersteunen studenten bij schrijfopdrachten. Ze kunnen helpen bij de planning, het aanbrengen van structuur of bij het schrijven zelf. De coaches geven geen vakinhoudelijk advies, noch corrigeren ze grammatica of spelling.

Studenten kunnen eenvoudig online een schrijfcoach boeken. Meestal is er een coach beschikbaar van dezelfde of een gelijkende studie.

De pilot is een proef. Wellbeing-officer Alexandra Blank is initiatiefnemer: ‘Dit project draait al bij FGW en is daar een groot succes. We werken dan ook de samen met het Academisch Talencentrum, die onze coaches hebben getraind. Studenten kunnen op deze manier medestudenten ondersteunen. De ervaring leert ook dat dit project docenten ontlast.’ Blank legt uit dat de pilot een jaar duurt. ‘Daarna beslissen we of schrijfcoaches ook voor FWN een blijvend succes zijn.’