SOZ-medewerkers verhuizen in 2024 van Gravensteen naar het P.J. Veth-gebouw

20 oktober 2022

Het is een prachtig pand uit het eind van de twaalfde eeuw. In een periode waarin hout hét bouwmateriaal was, werd naast de residentie van de graaf van Holland een toren van steen gebouwd; ‘Gravensteen’. Het pand is naast karakteristiek helaas ook minder praktisch door de vele gangen en trappen. Voor de afdeling Studenten- en Onderwijszaken die hier (deels) gehuisvest is, is daarom besloten dat zij in 2024 zullen verhuizen naar het P.J. Veth-gebouw.

Het P.J. Veth-gebouw is in 2017 gerenoveerd als onderdeel van de te ontwikkelen Humanities Campus. De duurzame Humanities Campus met gerenoveerde gebouwen, een groen stadplein en ook nieuwbouw zal naar verwachting in 2029 gerealiseerd zijn. In het P.J. Veth is een deel van de faculteit Geesteswetenschappen gehuisvest, zoals het instituut Wijsbegeerte, de Academy of Creative and Performing Arts (ACPA), de Digital labs en de afdeling Informatisering en Facilitaire Zaken (IFZ).

De werkomgeving in het P.J. Vethgebouw

Medewerkers van Studenten- en Onderwijszaken (SOZ) uit het Gravensteen verhuizen naar verwachting in de eerste helft van 2024 naar het P.J. Vethgebouw. Door het in de toekomst toepassen van de werkpleknorm zal er te zijner tijd ruimte komen in het gebouw. Over het effect hiervan voor Wijsbegeerte, ACPA, IFZ en de Digital labs worden reeds gesprekken gevoerd. Hoe de kantoorruimte, vergader- of samenwerkingsplekken voor SOZ eruit gaat zien is nog niet bekend. Meer informatie volgt uiteraard nog.

Lees hier meer informatie over de ontwikkeling van de Humanities Campus.