Sociaal, Organisatie

Studentenwelzijn: studentenpoule van start

6 oktober 2022

Op 22 september was de kick-off van de well-being-studentenpoule. Deze studentenpoule is een groep van studenten die zich hebben aangemeld om mee te denken over relevante thema’s en projecten.

Behoefte aan sociaal contact

Het onderwerp van de eerste bijeenkomst was het creëren van een studentenwoonkamer. Na twee jaar coronamaatregelen gaan er minder studenten naar de campus, terwijl uit de Studentenmonitor blijkt dat er juist meer behoefte is aan sociaal contact. De universiteitsgebouwen bieden nu vooral ruimtes om college te volgen, te studeren en te eten. Ook zijn de gebouwen -volgens studenten- soms moeilijk te vinden zijn. Daarom denkt de universiteit opnieuw na over hoe de universiteit georganiseerd moet worden om sociaal contact te bevorderen. Door een studentenwoonkamer te creëren komt er een plek waar je als student kunt relaxen en elkaar kunt ontmoeten. Via de studentenpoule zijn studenten betrokken bij de realisatie van de woonkamer.

Succesvolle eerste bijeenkomst

In de eerste bijeenkomst deelde de studenten hun meningen over de plannen voor de studentenwoonkamer, hoe de samenwerking tussen studenten eruit moet zien en wanneer we de woonkamer een succes kunnen noemen. Ze hebben veel verschillende ideeën besproken en zijn ook ingegaan op de haalbaarheid en wenselijkheid. Een concreet resultaat is dat we verder zullen gaan met het nieuwe concept van een community driven living room. De studentenpoule bespreekt dit in een follow-up, verder.

Laat het jouw studenten weten

De studentenpoule komt elke 6 tot 8 weken bijeen. Er is geen limiet voor het aantal deelnemers en studenten kunnen zich op elk moment -via dit formulier- aanmelden.

Meer informatie

Neem voor meer informatie over de studentenpoule contact op met Kirsten Lelieveld. Meer weten over de studentenwoonkamer? Mail dan naar Anna de Keijzer.