Hoe gaat het met je studenten? Wijs ze op de Caring Universities Mental Health Check

14 november 2022

Begin november hebben studenten een uitnodiging ontvangen om de Mental Health Check van Caring Universities te doen. Caring Universities maakt deel uit van een internationaal initiatief van de Wereldgezondheidsorganisatie met als doel meer kennis op te doen over het mentale welzijn van studenten en dit te verbeteren. De Mental Health Check is ontwikkeld door Harvard University en wordt wereldwijd verspreid. Het is van belang dat studenten de vragenlijst invullen om meer inzicht te krijgen in hun eigen mentale welzijn, maar ook zodat Caring Universities studenten die het nodig hebben beter kunnen helpen. Wijs daarom zo veel mogelijk studenten op deze vragenlijst, óók studenten die geen klachten ervaren.

Gratis online programma’s voor studenten

Caring Universities biedt gratis wetenschappelijke e-health programma's en persoonlijke coaching aan. De programma's zijn gericht op het verbeteren van de stemming, omgaan met slaapproblemen, het verminderen van stress, het aanpakken van uitstelgedrag, het leren van life skills en hoe problemen aan te pakken.

In november is een nieuw programma 'EsteemUp' gelanceerd, met het doel om de eigenwaarde van studenten te verhogen, negatieve gedachten over zichzelf aan te pakken, en meer. Studenten kunnen zich hier opgeven.