Vraag nu subsidie aan voor Virtuele Internationale Samenwerkingsprojecten (VIS)

1 februari 2023

In een Virtueel Internationaal Samenwerkingsproject (VIS) werken Nederlandse en buitenlandse studenten op afstand samen aan een project, waarin lokale vraagstukken verbonden worden aan een internationaal perspectief.

Ben je docent of onderwijskundige en wil je zo'n project ontwikkelen voor Leidse studenten en studenten van een buitenlandse universiteit? Dien dan je subsidieaanvraag in bij de Senior International Relations Officer, Carine de Wilde. Wordt je projectvoorstel goedgekeurd? Dan ontvangt de universiteit €15.000,- van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap om je vrij te roosteren, zodat je tijd hebt voor het ontwikkelen van het project.

De nieuwe aanvraagronde van 2023, loopt van 1 februari tot en met 28 februari.

Hoe dien je een aanvraag in?

• Vraag schriftelijke toestemming bij je supervisor en onderwijsdirecteur.
  • Download hier het aanvraagformulier en vul dit in. Let op: antwoorden moeten in het Nederlands worden gegeven.
  • Stuur het ingevulde formulier samen met de schriftelijke toestemming, uiterlijk maandag 20 februari om 09.00 uur naar Carine de Wildezodat het voorstel door het college van bestuur kan worden ondertekend en ingediend bij het ministerie.
  • De aanvragen worden beoordeeld op volgorde van binnenkomst. Hoe eerder je een complete aanvraag indient, hoe groter de kans op toekenning van de subsidie.

Meer informatie? Bezoek de volgende websites: