Aangepaste procedure behandeling tentamen na-aanmelders

14 december 2022

Het proces van verzoek tot na-aanmelding van studentenwordt per 1 januari 2023 gewijzigd in lijn met het universitaire beleid. De universiteit wil hiermee een meer uniforme en gelijke behandeling van studenten bewerkstelligen.

Proces tentameninschrijving voor docenten

• Docent zet op verzoek van het OSC een tekst op Brightspace over de noodzaak van bevestiging via MyStudyMap voor tentamens en herkansingen.
  • Het OSC is verantwoordelijk voor de verdere communicatie (in totaal worden 3 notificaties aan studenten gestuurd voor reguliere tentamens).
  • Als studenten contact met docenten opnemen wanneer zij hebben verzuimd om deelname te bevestigen geldt het volgende:
    • Tot 10 dagen voorafgaand aan het tentamen: docent verwijst student naar MyStudyMap.
    • 10-1 dagen voorafgaand aan het tentamen: docent verwijst student naar (het digitale formulier van) het OSC.
    • Tijdens een (her)tentamen: docent verleent student geen toegang tot het tentamen, neemt bij twijfel contact op met het OSC.

Achtergrondinformatie

Sinds dit studiejaar schrijven studenten zich via MyStudyMap in voor een cursus en kunnen zich direct aanmelden voor het tentamen. Studenten moeten daarna hun deelname aan het tentamen bevestigen tot 10 dagen voorafgaand aan het tentamen. Een notificatie per mail op 30, 20 en 10 dagen voorafgaand het tentamen moet hen herinneren aan de noodzaak tot bevestiging. Als jouw vak wordt getentamineerd vraagt het OSC je een kort tekstje hierover op Brightspace te plaatsen. Voor hertentamens geldt dat studenten zich vanaf 30 dagen tot 10 dagen voorafgaand het tentamen via MyStudyMap kunnen aanmelden én bevestigen.

Het komt voor dat een student verzuimt deelname aan een tentamen te bevestigen in MyStudyMap. De student wordt dan uitgeschreven voor het tentamen en kan niet deelnemen. Een student zal dan mogelijk een verzoek tot na-aanmelding willen doen. Per 1 januari 2023 kan de betreffende student een verzoek indienen via een digitaal formulier waarna dit door het OSC wordt afgehandeld. Mocht een student zich bij je melden voor een verzoek tot na-aanmelding dan kun je de student verwijzen naar het aanmeldformulier na-aanmelding tentamen.

Studenten die bij het tentamen verschijnen zonder geldige inschrijving kunnen helaas niet meer toegelaten worden. Wanneer een student zonder geldige inschrijving aan het tentamen wil deelnemen, kan je altijd contact opnemen met de Digital Testing Helpdesk. Zij kunnen je desgevraagd informeren over de geldende regels en over de status van de inschrijving van de student. Mocht je daarover nog vragen over hebben, neem dan gerust contact op.