Bekijk de resultaten van de Personeelsmonitor 2022

19 december 2022

De resultaten van de Personeelsmonitor 2022 zijn bekend. Deelname was dit jaar mogelijk van 17 oktober t/m 11 november. In totaal heeft 58,9% van de medewerkers en 33,2% van de promovendi deelgenomen. Bedankt aan alle collega's die de tijd hebben genomen om hun stem te laten horen!

Benieuwd naar de resultaten?

Vanaf maandag 19 december kun je de resultaten van de personeelsmonitor bekijken door in te loggen in een beveiligde online omgeving (My Feedback) van Effectory, het externe bureau dat de monitor voor ons heeft uitgezet. Hiervoor ontvang je op 19 december in de namiddag per e-mail een uitnodiging van Effectory. Ben je leidinggevende? Dan ontvang je een extra e-mail met een link naar een aparte omgeving (My Effectory) voor inzicht in de resultaten en de acties die je kunt uitzetten.

Zo kun je de resultaten bekijken

1. Klik op de knop ‘Bekijk de resultaten’ in de e-mail van Effectory.
  2. Maak een account aan met je e-mailadres van de Universiteit Leiden. Kies een wachtwoord met ten minste één hoofdletter, één speciaal teken en één cijfer.
  3. Log in en bekijk de resultaten. Je kunt jouw antwoorden vergelijken met jouw team of afdeling (op voorwaarde dat genoeg mensen de monitor hebben ingevuld) en met de universiteit als geheel.
  4. Wil je hier wat hulp bij? Uitgebreide instructies, een leeswijzer en een instructievideo vind je op de medewerkerspagina.

Helpdesk

Lukt het je niet om in te loggen in de online omgeving of heb je een andere technische vraag over de resultaten? Of heb je geen e-mail van Effectory ontvangen? Neem dan gerust contact op met de Effectory Helpdesk. Zij staan voor je klaar.

Meer informatie over de Personeelsmonitor en de opvolging ervan en een korte samenvatting van de resultaten vind je op de medewerkerspagina en in de FAQ.

Hoe nu verder?

Op basis van deze resultaten kunnen we met elkaar in gesprek over wat goed gaat, wat aandacht vergt en hoe we het beter gaan doen. De komende tijd zullen leidinggevenden de resultaten daarom bespreken met elkaar en met hun medewerkers, zodat ze hier samen mee aan de slag kunnen gaan. Daarnaast is het de bedoeling om met onder andere de input uit deze gesprekken vanaf februari de thema's en vervolgacties voor de universiteit, de faculteiten en eenheden vast te stellen en er opvolging aan te geven.

Webinars voor leidinggevenden

Om leidinggevenden bij het voeren van deze gesprekken te ondersteunen, worden voor hen in de week van 9 januari 2023 webinars georganiseerd. Het Nederlandstalige webinar vindt plaats op dinsdag 10 januari van 08.30 tot 09.30 uur. Het Engelstalige webinar vindt plaats op donderdag 12 januari van 10.00 tot 11.00 uur.

Tijdens het webinar komen vragen aan bod als: hoe kun je de uitkomsten van de monitor interpreteren? En: hoe ga je daar vervolgens met je team mee aan de slag? Namens het College van Bestuur zal vicevoorzitter Martijn Ridderbos bij de webinars aansluiten. Alle leidinggevenden ontvangen uiterlijk woensdag 21 december a.s. een uitnodiging voor de webinars via Outlook. We nodigen hen van harte uit om deel te nemen! Heb je geen uitnodiging ontvangen? Neem dan contact op met Mirella Imthorn.

Voor ondersteuning bij het opvolgen van de uitkomsten van de monitor kunnen leidinggevenden ook terecht bij hun HR-adviseur.

Lees de nieuwe collegecolumn van vice-voorzitter Martijn Ridderbos: 'Hoe gaan we samen aan de slag met de resultaten van de Personeelsmonitor?'