Call for proposals: Facultair Fonds voor onderzoekssamenwerking – Seed money

2 januari 2023

Het bestuur van de Faculteit der Geesteswetenschappen stelt in 2023 40.000 euro beschikbaar voor  het financieren van gezamenlijke initiatieven van onderzoekers van verschillende instituten van de faculteit, zoals (maar niet uitsluitend) het organiseren van een workshop, seminar of evenement dan wel studiereis. Deze financiering is bedoeld om uitwisseling tussen onderzoekers van onze faculteit aan te jagen.

Aanvragen

Het fonds wordt opengesteld voor onderzoekers met een bezoldigde onderzoekaanstelling aan de Faculteit Geesteswetenschappen, exclusief promovendi. Voor docenten is het niet mogelijk om financiering uit dit fonds te ontvangen. Ook wetenschappelijk personeel van het instituut ACPA met een aanstelling bij de Hogeschool der Kunsten komt in aanmerking voor financiering uit het fonds. Een aanvraag kan enkel ingediend worden door minimaal twee onderzoekers van verschillende instituten van de Faculteit der Geesteswetenschappen.

Enkel medewerkers met een bezoldigde onderzoekaanstelling die doorloopt tot minimaal een jaar na afloop van het jaar waarin het gezamenlijk initiatief plaatsvindt, komt voor dit fonds in aanmerking

Aanvragers kunnen per aanvraag maximaal 10.000 euro aanvragen. Enkel aanvragen die gebruik maken van het standaard aanvraagformulier worden in behandeling genomen.

Het is niet toegestaan om onderwijsvervanging te bekostigen uit dit fonds.

Beoordeling

Aanvragen worden beoordeeld door een commissie bestaand uit vertegenwoordigers van alle FGW-instituten.

In de beoordeling wordt rekening gehouden met:

• Het vernieuwende karakter van de samenwerking.
  • De toegevoegde waarde van het voorgestelde initiatief om de samenwerking verder te brengen.
  • Het belang van interdisciplinariteit voor het verder brengen van het onderzoek van de aanvragers.
  • De plannen voor het verder uitbouwen van de samenwerking.

Verslaglegging

Verslaglegging beperkt zich tot maximaal één A4, waarin de aanvragers reflecteren op het initiatief en hoe dat heeft bijgedragen aan de verdere samenwerking over de grenzen van de eigen discipline/het instituut heen.

Planning

Aanvragen bestaand uit een ingevuld aanvraagformulier (Nederlands of Engels), C.V.’s van alle aanvragers en een begroting dienen uiterlijk op woensdag 15 februari 2023 gestuurd te worden naar m.c.belderbos@hum.leidenuniv.nl. Aanvragen die later ingediend worden, worden niet in behandeling genomen. De beoordelingscommissie streeft ernaar om de toekenningen uiterlijk op woensdag 15 maart 2023 bekend te maken.

Bij vragen kunt u een email sturen naar m.c.belderbos@hum.leidenuniv.nl.