Kenan Yildirim nieuw lid Raad van Toezicht

20 december 2022

Drs. Kenan Yildirim, EMBA, RC is door minister Robbert Dijkgraaf benoemd als lid van de Raad van Toezicht van de Universiteit Leiden.

Yildirim is benoemd met ingang van 1 december 2022 voor een periode van vier jaar.

Hij volgt Olga Zoutendijk op, die vanaf 1 juli 2016 tot 1 december 2022 zeer gewaardeerd lid van de Raad van Toezicht en voorzitter van de Audit Commissie was.

Financiële ervaring

Kenan Yildirim heeft ruime ervaring als financieel directeur met een internationaal profiel, onder meer als financieel directeur van Shell Nederland en algemeen directeur van het Shell Pensioenfonds.

Na afronding van zijn master in Finance & Investments aan de Rijksuniversiteit Groningen volgde hij de postdoctorale opleiding tot Register Controller. Zijn ontwikkeling omvat tevens het General Management Program aan Harvard Business School en een executive MBA aan INSEAD.

Rolmodel

Yildirim ziet continue educatie en ontwikkeling als essentiële factoren voor maatschappelijke en economische cohesie. Ook voor hem persoonlijk zijn deze factoren ook van enorm belang geweest in zijn carrière: opgegroeid in een immigrantenfamilie zag hij al vroeg in dat educatie een belangrijk instrument is voor sociale mobiliteit.

Als lid van de Raad van Toezicht hoopt hij zijn ruime financiële kennis en internationale ervaring in te zetten voor de universiteit. Daarnaast wil hij graag een positief rolmodel zijn voor (bi-culturele) studenten en medewerkers en bijdragen aan een inclusieve samenleving.

Over de Raad van Toezicht

De Raad van Toezicht van de Universiteit Leiden houdt toezicht op het bestuur van de universiteit en staat het College van Bestuur met raad en advies bij.

Leden vanaf 1 december 2022:

Drs. A.F. van der Touw – voorzitter
Prof. dr. E.W. Meijer