Nieuwe tool voor stemmen en quizzen: Wooclap vervangt Presenterswall

13 december 2022

De universiteitslicentie voor de online stemtool Presenterswall vervalt op 1 januari 2023. Eerder dit jaar zijn we daarom begonnen met de uitrol van Wooclap, een tool voor peilingen, quizzen, woordenwolken en creatieve interactieve presentaties. Vanaf januari zal Wooclap officieel deel uitmaken van onze digitale lesomgeving.

Waarom zou je Wooclap gebruiken?

Wooclap biedt veel mogelijkheden voor interactief onderwijs, live en in jouw eigen tempo, met 18 verschillende soorten vragen.

Hoe kun je met Wooclap aan de slag?

We zijn hard aan het werk aan een SURFconext single-sign-on connectie. In de tussentijd kan je de nieuwste informatie vinden over Wooclap op de Remote Teaching Support-website, inclusief hoe je een account aan kan maken en hoe deze te gebruiken. Wooclap zal als aparte web-applicatie beschikbaar zijn terwijl we werken aan de LMS-Brightspace-verbinding.

Kun je inhoud van andere systemen overzetten?

Ja! Zodra je een Wooclap account hebt, kun je daar deze instructies voor gebruiken.

Gebruik je nu nog Presenterswall? Let dan op: de universiteitslicentie loopt af op 1 januari 2023. Het is belangrijk om alle content die je wilt behouden vóór die datum over te zetten. Instructies hiervoor zijn eerder dit jaar naar alle Presenterswall-gebruikers gestuurd.

Meer hulp nodig?

Vragen?

Neem contact op met de helpdesk van je faculteit.