Doe mee aan de ‘Dance your PhD’-wedstrijd

20 december 2022

‘Vertel eens, waar gaat je proefschrift over?’ Als promovendus of jonge wetenschapper kun je vast een hapklaar antwoord geven op deze vraag. Dus is het niet eens tijd voor een creatievere variant? Schud je spieren los, beeld je onderzoek uit met een dans en doe mee aan ‘Dance your PhD’!

Het is de vijftiende keer dat deze wedstrijd wordt georganiseerd door het wetenschappelijke tijdschrift Science en de American Association for the Advancement of Science. Winnaars krijgen een geldbedrag en eeuwige ‘geek fame’ op het internet.

Meedoen gaat als volgt:

1. Verbeeld jouw proefschrift met een dans
  2. Plaats een filmpje van je dans op YouTube of TikTok
  3. Verstuur de link uiterlijk 27 januari 2023 via dit webformulier.

Deelnemers worden door de organisatie verdeeld over vier categorieën: natuurkunde, scheikunde, biologie en sociale wetenschappen. Alle regels en voorwaarden vind je hier op de website van Science.

Eerst wat inspiratie nodig? Bekijk dan hier de filmpjes van de winnaars van vorig jaar.

Wij zijn benieuwd naar jouw dans!

Doe je mee aan de wedstrijd en vind je het leuk als wij jouw filmpje delen? Stuur de link dan ook naar nieuws@leidenuniv.nl of tag @universiteitleiden op social media.