Organisatie, HR

Resultaten Personeelsmonitor 2022 bekend: hoe nu verder?

20 december 2022

Via de Personeelsmonitor 2022  heeft 57% van de FSW-medewerkers laten weten hoe de faculteit ervoor staat voor wat betreft werkbeleving. Het doel van de personeelsmonitor is om een beeld te krijgen van waar collega’s tevreden over zijn en waar nog iets te doen valt. Het Faculteitsbestuur waardeert het dat zij, ondanks de ervaren hoge werkdruk, hebben laten weten hoe zij de universiteit als werkgever ervaren. Deze input geeft waardevolle inzichten en vormen het startpunt van de dialoog over de significant hogere en lagere scores.

Vervolgstappen

Begin 2023 gaat het Faculteitsbestuur allereerst in gesprek met de instituutsbesturen om te horen of zij hun instituut herkennen in het beeld dat uit de Personeelsmonitor 2022 naar voren komt. Ook met de personeelsgeleding van de Faculteitsraad gaat het Faculteitsbestuur in gesprek over het facultaire beeld dat naar voren komt.

Naast gesprekken tussen besturen en met de medezeggenschap is het belangrijk om ook in elk team de dialoog aan te gaan. Luisteren naar elkaars perspectief op de organisatie en ieders rol daarin, is behulpzaam om te begrijpen waarom het een goed gaat en waarom het ander beter kan:

• Wat valt op?
  • Wat heeft aandacht nodig?
  • Welke veranderingen brengt het team graag teweeg en welke stappen zijn hiervoor nodig?
  • Wat kan het team zelf doen en waar zijn anderen voor nodig?