Onderzoek

Call for Abstracts: tweede internationale conferentie Conflictoplossende Instituties (COI)

11 januari 2023

Het onderzoeksnetwerk van de Universiteiten van Leiden, Utrecht en Nijmegen over Conflictoplossende Instituties (COI) organiseert zijn tweede internationale conferentie op 28 en 29 september 2023 in Utrecht. Dit jaar staat de conferentie in het teken van rechtvaardige institutionele benaderingen voor conflictpreventie en -oplossing.

De conferentie heeft als uitgangspunt dat institutionele benaderingen van conflictpreventie en -oplossing rechtvaardig moeten zijn, gezien vanuit juridisch, empirisch en/of normatief perspectief. Meer in het bijzonder richt de conferentie zich op individuele percepties, de dynamiek tussen publieke en private actoren, en de bijzondere hedendaagse uitdagingen van onze maatschappij.

Voorstellen voor individuele presentaties, panels en rondetafelsessies kunnen worden ingediend tot 24 maart 2023. Het onderzoeksnetwerk verwelkomt ook abstracts en panelvoorstellen van academische collega's buiten de juridische discipline om bij te dragen aan het begrip van conflictoplossing. Meer informatie over de conferentie en de call for abstracts vind je hier.