Organisatie, Onderzoek

Maak een ORCID aan en registreer deze in LUCRIS

30 januari 2023

ORCID is een internationaal systeem waarmee wetenschappelijke auteurs op een eenduidige en permanente manier kunnen worden geïdentificeerd. Hiermee kunt u de zichtbaarheid van uw wetenschappelijke werk vergroten. De Universiteit Leiden vraagt aan alle onderzoekers een ORCID (Open Researcher and Contributor Identifier) aan te maken. Ook is het van belang deze ORCID te registreren in LUCRIS.

Als u nog geen ORCID-nummer heeft, maak dan zo snel mogelijk een ORCID-identifier aan. Heeft u deze al wel, ga dan na of u deze ook heeft geregistreerd in LUCRIS. De ORCID kunt u aanmaken via https://orcid.org/register. Het kost u normaal gesproken minder dan 5 minuten. Het registreren van de ORCID in LUCRIS wordt uitgelegd in deze korte handleiding (pagina 1-2) of in deze video tutorial.

Heeft u vragen of hulp nodig, neem dan contact op met de Bibliotheek via 'Stel een vraag'. Aanvullende informatie over de ORCID vindt u op de medewerkerswebsite en de website van de Bibliotheek