ICT

Maak kennis met FLO: het Future Learning Office

10 januari 2023

Het Future Learning Office (FLO) is het eerste aanspreekpunt als het gaat om de ICT- dienstverlening voor het onderwijs van FGGA. Op de 5e verdieping van Wijnhaven zitten wij met ons team elke dag klaar om alle vragen over ICT te beantwoorden. De afgelopen tijd zijn wij flink gegroeid en inmiddels bestaat ons team uit drie vaste medewerkers en twee student-assistenten. Binnenkort komt zelfs een zesde collega ons team versterken.

Het FLO team helpt docenten met het verkennen van de mogelijkheden, het adviseren bij de keuze en de inzet van ICT-toepassingen. Heb je vragen over Brightspace, lukt het niet helemaal met het instellen van je gradebook of wil je toegang hebben tot de opnames van je college? Dan ben je bij FLO aan het juiste adres.

Daarnaast hebben wij veel nieuwe projecten opgepakt, zoals het opzetten van het Mediacenter en het maken van informatieve kennisclips. Zo kan iedereen nu op de 4e verdieping in ruimte 4.64 een podcast opnemen ten behoeve van het onderwijs. Zelf nemen wij samen met enthousiaste gastsprekers zo nu en dan een podcast op over verschillende onderwijstoepassingen. Benieuwd geworden? Neem dan zeker eens een kijkje op ons Spotify kanaal!

De komende tijd zullen wij iedere maand in de nieuwsbrief meer vertellen over ons werk en de mogelijkheden die wij bieden om het geven van onderwijs te verbeteren. Kan je niet wachten tot de volgende nieuwsbrief of wil je graag in contact komen om te bespreken wat mogelijk is, stuur dan een mail naar FLO@fgga.leidenuniv.nl of word lid van onze Teams pagina.