Uitleg over pensioen: ABP organiseert Engelstalige presentaties voor internationale collega’s

26 januari 2023

Voor veel mensen lijkt pensioen nog ver weg, voor anderen komt het steeds dichterbij. Het is hoe dan ook belangrijk om te begrijpen hoe ons pensioenstelsel werkt en hoe jouw eigen pensioen wordt opgebouwd. Wie salaris ontvangt van de Universiteit Leiden, bouwt pensioen op bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP). De experts van ABP kunnen hier dus als geen ander meer over vertellen.

Speciaal voor internationale collega’s organiseert ABP dit jaar vier Engelstalige online sessies waarin ze antwoord geven op vragen als: kan ik eerder of later met pensioen? Hoeveel pensioen en AOW bouw ik op? Wat gebeurt er met mijn pensioen als ik minder werk? En hoe werkt de applicatie ‘MijnABP’?

Data en tijden

De ABP-presentaties vinden plaats op onderstaande data. Ze worden in het Engels gehouden en kunnen thuis of op het werk worden gevolgd via Microsoft Teams.

• woensdag 15 februari, 10.00 – 11.30 uur
  • woensdag 7 juni, 15.00 – 16.30 uur
  • woensdag 13 september, 13.00 – 14.30 uur
  • Woensdag 6 december, 11.00 – 12.30 uur

Aanmelden

Wijs je internationale collega’s gerust op deze presentaties. Aanmelden kan via deze link. De sessies raken snel vol, dus wacht niet te lang!

Aan deelnemers wordt gevraagd om 10 minuten voor aanvang in te loggen via Microsoft Teams zodat de presentatie op tijd kan beginnen. Een goede internetverbinding is ook van belang: de pensioenfunctionaris kan tijdens de presentatie geen technische problemen oplossen.

Nederlandstalige sessies

Ook voor Nederlandstalige medewerkers wordt met ABP gewerkt aan presentaties over pensioen. We zullen je informeren zodra hier meer over bekend is.