Onderzoek

Vraag een PhD-beurs aan voor een kandidaat met een migratieachtergrond (Mozaïek 2.0)

16 januari 2023

Mozaïek 2.0 is een promotiebeurzenprogramma van het NWO dat gericht is op afgestudeerden met een migratieachtergrond. Het programma kent een vooraanmelding en een volledige aanvraag. Elk onderzoeksonderwerp kan in aanmerking komen.

Voor wie?

Hoogleraren en universitair hoofddocenten dienen namens de kandidaat als hoofdaanvrager de vooraanmelding en volledige aanvraag in en beschikken bij indiening van de vooraanmelding over promotierecht. Is de promotor geen universitair hoofddocent of hoogleraar, dan kan deze optreden als co-promotor en samenwerking zoeken met een collega met promotierecht.

De kandidaat is:

• geboren in een van de landen in Afrika, Azië, het Caribisch gebied, Midden- en Zuid-Amerika of Turkije. of: tenminste één van de ouders van de kandidaat is geboren in een van deze landen.
  • in het bezit van de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsvergunning (type II of IV).
  • afgestudeerd bij een universiteit in het Koninkrijk der Nederlanden en heeft de volledige universitaire opleiding in het Koninkrijk der Nederlanden gevolgd. of: laatstejaars student bij een universiteit in het Koninkrijk der Nederlanden en dient voor 11 juli 2023 afgestudeerd te zijn.

Deadlines

• Vooraanmelding: 7 februari 2023
  • Volledige aanvraag: 11 juli 2023

Neem contact op met de subsidieadviseur

De vooraanmelding richt zich op het profiel van de kandidaat en het onderzoeksidee. Ben je van plan om een aanvraag in te dienen, neem dan contact op met de subsidieadviseur van je instelling of faculteit. De adviseur kan jou en de kandidaat door het aanvraagproces begeleiden en jullie vragen beantwoorden. Ook evalueert de adviseur het onderzoeksidee en de cv van de kandidaat.

Eerste uitslag

NWO streeft ernaar om de resultaten van de vooraanmelding medio mei aan de kandidaten bekend te maken. Houd er rekening mee dat je NWO een gemotiveerde reactie kunt sturen als je een goede reden hebt om bezwaar te maken tegen de beoordeling van de commissie.

Meer informatie op NWO.nl