ICT, Organisatie

Nieuwe medewerkers: maak kennis met het Future Learning Office

7 februari 2023

Na een lange kerstvakantie te hebben gehad, is deze week dan eindelijk semester 2 van het huidige academische jaar begonnen. Dit betekent niet alleen nieuwe vakken, maar ook veel nieuwe studenten én docenten. Speciaal voor deze laatste groep stellen wij ons, het Future Learning Office, graag even kort voor.

Het Future Learning Office is het eerste aanspreekpunt voor wat betreft de ICT- dienstverlening ten behoeve van het onderwijs voor FGGA. Wij helpen docenten met de inzet van ICT-toepassingen, het verkennen van de mogelijkheden en het adviseren bij het maken van een keuze hierin. Graag doen wij hierbij dan ook een oproep aan docenten om met ons contact op te nemen als zij hulp willen bij:

1. Het opzetten van een gradebook

Het kan soms lastig zijn om een gradebook te maken en hierin rekening te houden met compensatieregels, herkansingen en de hoeveelheid assignments. Wil je graag dat wij dit voor je instellen? Vul dan dit webform in!

2. Het maken en toepassen van rubrics

Rubrics kunnen worden gebruikt om assignments te becijferen en kunnen studenten een goed overzicht geven in hoe de puntverdeling werkt. Echter, het instellen van deze rubrics levert vaak problemen op bij docenten aangezien het een erg foutgevoelig systeem is. Wil je gebruik maken van rubrics, neem dan via flo@fgga.leidenuniv.nl contact met ons op!

3. Mediacenter

Daarnaast kan gebruik worden gemaakt van het mediacenter op de 4e verdieping van Wijnhaven om podcasts op te nemen. Sinds kort hebben wij een nieuw reserveringssysteem in gebruik genomen. Voortaan kan via deze link (ook beschikbaar op onze Universiteit Leiden pagina) een reservering worden gemaakt.

Wij wensen alle docenten veel succes het aankomende blok. Voor vragen kan contact worden opgenomen via flo@fgga.leidenuniv.nl of neem een kijkje op onze organisatiepagina om te kijken welke diensten wij nog meer leveren.