Call for proposals: Global Transformations and Governance Challenges Initiative

6 maart 2023

Het stimuleringsprogramma Global Transformations and Governance Challenges (GTGC) nodigt onderzoekers uit om voorstellen in te dienen voor het ontwikkelen van nieuw interdisciplinair onderzoek in teamverband op dit gebied. Er zijn seed grants beschikbaar van maximaal €10.000 per grant. Bij een aanvraag moeten collega’s betrokken zijn van tenminste twee (en het liefst meerdere) faculteiten van de Universiteit Leiden. Deze grants zijn niet bedoeld voor projecten gericht op het onderzoek van één individuele onderzoeker of om voornamelijk interuniversitaire projecten te ondersteunen.

Het GTGC-initiatief is bedoeld om de kennis te vermeerderen ten aanzien van hoe we omgaan met - en zouden kunnen omgaan met - de veranderingen in de huidige gemondialiseerde wereld. De veranderingen die hier bedoeld worden zijn onder andere (maar niet uitsluitend) mondiale ontwikkelingen op het gebied van ecologie, economie, identiteit, recht, het statensysteem, technologie, waarden, en geweld.

Seed grants kunnen zich richten op het bouwen van netwerken, het organiseren van seminars en workshops, het uitvoeren van een pilot-onderzoek, het afronden van publicaties, het opzetten van onderzoeksvoorstellen etc.

Hoe dien je een aanvraag in?

In de aanvraag moet vermeld worden: (a) projectbeschrijving - gebruik hiervoor het aanmeldingsformulier; (b) korte cv's van de deelnemende onderzoekers; en (c) een begroting met nauwkeurig geraamde en gemotiveerde posten tot een maximum van €10.000.

Hier vind je de volledige call for proposals en het aanmeldformulier. Aanvragen kunnen gemaild worden naar gtgc@leidenuniv.nl tot 1 april 2023 om 23:59 uur (CET; Midden-Europese tijd).