Meld je aan voor het medewerkerssymposium Studentenwelzijn

6 februari 2023

Als medewerkers van de universiteit kunnen we allemaal een bijdrage leveren aan het welzijn van onze studenten. Na een succesvolle eerste editie vindt op donderdag 30 maart 2023 daarom het tweede medewerkerssymposium Studentenwelzijn plaats.

De rode draad in het programma zijn de vijf hoofdthema’s Studentenwelzijn van de Universiteit Leiden. Bezoekers van het symposium kunnen tijdens keynotes, workshops en lezingen met elkaar in gesprek over: bewustzijn, preventie, deskundigheidsbevordering, hulpaanbod en veilig studieklimaat. Zo krijgen docenten, studieadviseurs, studentendecanen en alle andere collega’s die in contact staan met studenten handvatten om een positieve bijdrage te leveren aan het welzijn van onze studenten.

Workshops

Tijdens de workshoprondes kun je jouw vaardigheden en kennis over studentenwelzijn verder ontwikkelen. Zo is er bijvoorbeeld een workshop over hoe je je sterk kunt maken voor sociale veiligheid, een workshop over het aangaan van lastige gesprekken met studenten en een workshop ‘eerste hulp bij keuzestress’. Let op: een aantal workshops heeft een maximum aantal deelnemers, dus wacht niet te lang met aanmelden!

Wil je aanwezig zijn bij het symposium studentenwelzijn? Meld je dan hier aan.