Inschrijvingen geopend: Una Europa One Health Summer School voor promovendi

13 februari 2023

De inschrijvingen voor de tweede Una Europa One Health Summer School zijn nu geopend. One Health werkt mee aan het behalen van de Sustainable Development Goals (SDGs') en onderzoekt hoe de gezondheid van mensen, dieren, andere organismen en het milieu onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Nauwere samenwerking tussen sectoren en disciplines – waaronder biowetenschappen, volksgezondheid en sociale wetenschappen – is van belang om hedendaagse gezondheidsuitdagingen het hoofd te bieden. De Una Europa One Health Summer School brengt studenten, promovendi en staf vanuit de hele Una Europa Alliance samen om interdisciplinaire kwesties te onderzoeken en aan oplossingen te werken.

Inschrijven

De Deep Dive Summer School (voor PhD-studenten) vindt plaats van 31 juli tot 2 augustus aan de KU Leuven in België. De cursus is bedoeld voor promovendi van Una Europa-universiteiten. Het inschrijvingsgeld bedraagt €300. De geschatte totale kosten voor de Summer School bedragen €600 euro, inclusief accommodatie en eten (exclusief reiskosten). Inschrijven is mogelijk tot 6 maart 2023. Je deelname wordt bevestigd op 17 april 2023.

Studenten

Ken je studenten die deze zomer aan interdisciplinaire One Health-kwesties zouden willen werken? Er vindt eind juli ook een Una Europa One Health Summer School voor bachelor- en masterstudenten plaats. Meer informatie daarover vind je hier.

Over Universiteit Leiden en Una Europa

Universiteit Leiden neemt samen met tien toonaangevende Europese onderzoeksuniversiteiten deel aan Una Europa. Samen bouwen zij aan een Europese interuniversitaire omgeving, de ‘University of the Future’, met innovatief onderwijs, onderzoek en internationale uitwisseling. Dit biedt studenten, onderzoekers en docenten nieuwe, internationale mogelijkheden voor samenwerking en ontwikkeling. De alliantie richt zich op de volgende gebieden: Cultural Heritage, Data Science and Artificial Intelligence, European Studies, One Health en Sustainability.