Dien voorstellen in voor het NWO Open Science Fund

21 maart 2023

De Universiteit Leiden moedigt Leidse universitaire medewerkers van harte aan om voorstellen in te dienen voor de tweede ronde van het Open Science fund bij NWO.

Uit de omschrijving blijkt dat deze met name bedoeld is voor projectvoorstellen gericht op de verdere ontwikkeling van open science op terreinen of in disciplines waar dit nog niet de norm is, of projecten die open science bevorderen in een grote groep of gemeenschap. Ook is deze call for proposals bedoeld voor projectvoorstellen die de samenwerking tussen verschillende organisaties en vakgebieden bevorderen en tussen academisch en ondersteunend personeel.

Het Open Science Fund staat open voor onderzoekers uit alle wetenschapsgebieden. In de eerste ronde zijn 6 Leidse (co-)aanvragen geaccepteerd (van de 26 gehonoreerde aanvragen), waaronder de Journal Observatory. Voor de tweede call kunnen meer aanvragen gehonoreerd worden. Onderzoekers worden aangemoedigd voorstellen in te dienen samen met andere disciplines en ondersteunende diensten, zoals het Centre for Digital Scholarship (CDS) of het Citizen Science lab. Hier werken experts aan het ondersteunen van onderzoekers op het gebied van Open Access, FAIR research data management en software (CDS) en Citizen Science.

Voor vragen of advies, neem gerust contact op met Karlijn Hermans, coördinator Open Science.