Sociaal

Expositie 'Unstable' in het KOG

14 maart 2023

De Art Gallery Law School presenteert van 16 maart tot 11 mei 2023 in de C-vleugel UNSTABLE; een nieuwe tentoonstelling van de twee Syrische kunstenaars Hanan Saif en Tarek Arabi. Zij leven als kunstenaarsechtpaar samen met hun dochtertje tussen Boedapest en Leiden.

Voordat zij vluchtten voor het oorlogsgeweld naar Hongarije woonde Hanan en Tarek in Damascus. Hanan is op dit moment zij bezig met een PhD aan de Hungarian University of Fine Arts in Boedapest. Vanuit haar achtergrond was zij getuige van de beperkingen van vrijheid in het algemeen en specifieker van rechten van vrouwen en kinderen. In haar kunstwerken wil zij deze zaken benoemen. Tijdens haar meer dan zesjarige verblijf in Hongarije besefte ze dat deze beperkingen slechts transformeren in andere gedaanten maar nooit helemaal verdwijnen.

Tarek heeft gestudeerd aan de Universiteit van Damascus, vervolgens behaalde hij een PhD van aan de Hungarian University of Fine Arts in Boedapest. Zijn filosofie over Triplism brengt hij tot uitdrukking in zijn kunstwerken. Triplism is het gebied waar een gecontroleerde dialoog tussen verschillende elementen wordt gecreëerd die onverwachte mogelijkheden, kansen, aarzelingen en waarschijnlijkheden biedt en zo nieuwe onbekende terreinen ontdekt.

De opening vindt plaats op donderdag 16 maart om 17.00 uur in de C-vleugel. Iedereen is van harte welkom. R.S.V.P. ArtCommissionLawSchool@LAW.leidenuniv.nl