Organisatie

Meepraten over de faculteit? Stel je kandidaat voor de faculteitsraad! (21 en 22 maart)

13 maart 2023

Wil je meedenken over de koers van de Faculteit Geesteswetenschappen? Stel je dan 21 en 22 maart beschikbaar als kandidaat voor de Faculteitsraad. De verkiezingen zijn in april, gelijktijdig met de verkiezingen voor de studentgeleding van de Faculteitsraad en de universitaire verkiezingen.

We zoeken negen medewerkers voor de personeelgeleding die willen meepraten over belangrijke onderwerpen, zoals de onderwijs- en examenregeling (OER), het herkansen van voldoendes, diversiteit, werkdruk en de organisatie van instituten en opleidingen.

Kandidaatstelling

Medewerkers van de Faculteit Geesteswetenschappen (zowel Leiden als Den Haag), kunnen zich op 21 en 22 maart 2023 kandidaatstellen. Vul hiervoor het formulier Kandidaatstelling personenstelsel in. Zorg dat ten minste vijf collega’s jouw kandidaatstelling ondertekenen en stuur het op naar stembureau@hum.leidenuniv.nl. Je kunt het formulier ook printen en invullen. Dan kun je het inleveren bij Marjon Smeets, voorzitter van het stembureau.

Over de Faculteitsraad

De Faculteitsraad is het op één na hoogste medezeggenschapsorgaan binnen de universiteit. De raad fungeert daarmee als de vertegenwoordiger van studenten en personeel, en als klankbord voor het faculteitsbestuur. Meer informatie over wat de Faculteitsraad doet en het antwoord op veelgestelde vragen vind je hier. Medewerkers die in de personeelsgeleding zitten worden voor 0,1fte per jaar vrijgesteld voor hun raadswerkzaamheden.