Leidse wetenschapper? Grijp interdisciplinaire kansen op woensdag 17 mei

13 maart 2023

Contacten bij andere faculteiten, nieuwe onderzoeksideeën, vakoverschrijdend onderwijs: het is een greep uit de opties die de Leidse interdisciplinaire stimuleringsprogramma’s bieden. Leidse wetenschappers kunnen op woensdag 17 mei met alle programma’s persoonlijk kennismaken.

Onderzoek dat AI en de islam combineert, of een vakoverschrijdende minor over geweld:  interdisciplinair werken binnen de Universiteit Leiden heeft al geleid tot prachtig nieuw onderzoek en onderwijs. Dat is dan ook een van de doelstellingen van de negen in 2020 opgerichte stimuleringsprogramma’s. Deze interdisciplinaire programma’s bekijken maatschappelijke vraagstukken (zoals het versterken van sociale veerkracht, goed beheer van erfgoed, verwezenlijking van een leefbare planeet, migratie, en de impact van AI) vanuit interdisciplinair perspectief. Dat biedt veel kansen voor Leidse wetenschappers, maar veel onderzoekers weten nog niet dat deze programma’s er zijn.

Op woensdagmiddag 17 mei krijg je de kans om dat te veranderen. Dan presenteren de negen stimuleringsprogramma’s zich aan alle wetenschappers van de Universiteit Leiden tijdens het Engelstalige evenement ‘Interdisciplinair werken in Leiden: maak kennis met de stimuleringsprogramma’s’. Bovendien kun je op een markt met vertegenwoordigers van elk programma persoonlijk kennismaken.

In een plenair gedeelte nemen we de stand van zaken door op gebied van interdisciplinair werken binnen de universiteit. Dit onderwerp is al eerder vruchtbaar discussiemateriaal gebleken tijdens een intern evenement waarin een stelling werd geponeerd om alle faculteiten af te schaffen.

Centraal intern evenement ‘Interdisciplinair werken in Leiden: maak kennis met de stimuleringsprogramma’s’

Wanneer: woensdagmiddag 17 mei, 13.00u – 18.00u
Waar: ECC Leiden, Haagse Schouwweg 10

Meer informatie en inschrijven? Kijk hier.

Lees hier meer over alle stimuleringsprogramma’s.