Oproep voor het indienen van aanvragen voor startersbeurzen

29 maart 2023

Zoals eerder aangekondigd organiseert de faculteit een eerste aanvraagronde voor startersbeurzen. Voor deze ronde zijn de beurzen voor 2022 en 2023 samengenomen en zijn er zodoende voor LUC 3 beurzen, voor ISGA 5 beurzen en voor het Instituut Bestuurskunde 7 beurzen beschikbaar.

Aanvragen kunnen worden ingediend door Universitair Docenten die vanaf en na 1 januari 2022, met een aanstelling van minimaal 0.7 fte, een vast dienstverband hebben gekregen of uitzicht hebben op een vast dienstverband in 2023.

De beurzen zijn voor onderzoeksprojecten, waarvoor een begroting moet worden voorgesteld voor de inzet van het bedrag voor directe en indirecte (overhead) kosten voor onderzoek. De looptijd van de beurs is 5 jaar.

De aanvragen worden beoordeeld door een Facultaire Selectiecommissie Startersbeurzen, waarin 6 leden vanuit de instituten zitting hebben.

Voor alle voorwaarden en achtergrondinformatie verwijzen we graag naar dit document en de call for proposals. Het voorgestelde format voor de aanvraag die beschreven wordt in de call for proposals is ook apart te openen als Word document.

Voor vragen over de startersbeurzen kun je terecht bij research-support@fgga.leidenuniv.nl. Voor vragen over het opstellen van de begroting kunnen de collega’s van projectcontrol benaderd worden via projectcontrol@fgga.leidenuniv.nl