Sociaal, Organisatie

Young Academy Leiden (YAL) zoekt nieuwe leden

23 maart 2023

Sta je als wetenschapper aan het begin van je loopbaan en wil je graag een bijdrage leveren aan een gemeenschap voor jonge carrièrewetenschappers? Heb je een passie voor onderzoek en onderwijs en denk je graag mee over beleid, outreach en interdisciplinariteit? Dan is Young Academy Leiden (YAL) misschien wel iets voor jou.

Voor wie?

YAL-leden zijn jonge academici die zich willen inzetten voor bredere academische en maatschappelijke zaken. Elk academisch jaar worden nieuwe leden geselecteerd. Wetenschappelijke medewerkers van de Universiteit Leiden en het LUMC die in de afgelopen 8 jaar zijn gepromoveerd komen in aanmerking voor een lidmaatschap (vanaf de datum van ingang van het YAL-lidmaatschap). Nieuwe leden zullen in deze ronde starten in september 2023.

Hoe word je lid?

Het aanvraagproces vereist een motivatiebrief (max. 500 woorden), cv (max. 2 A4) en een ondersteuningsbrief van je afdelingshoofd of instituutsmanager waarin wordt verklaard dat het aspirant-lid de gelegenheid zal krijgen om voldoende tijd aan YAL te besteden (gemiddeld vier uur per week), indien geselecteerd.

Om te solliciteren stuur je de documenten naar de YAL-projectassistent, Amber Rostamkhan. De deadline is 6 april 2023 om 12:00 uur. Gesprekken vinden plaats op 11 mei 2023.

Meer weten?

Lees hier meer over YAL en de toelating- en selectieprocedure.