Social Sciences and Humanities Labs in september operationeel

2 mei 2023

Om ons onderzoek goed te kunnen blijven doen is het belangrijk dat we de onderzoeksinfrastructuur en de faciliteiten daarvoor blijven verbeteren. Door de toenemende behoefte aan onderzoeksruimte en modernere laboratoria die toegerust zijn voor de steeds hogere eisen die ons onderzoek stelt, heeft de universiteit besloten tot verbetering van de universiteitsbrede infrastructuur voor laboratoriumfaciliteiten op het gebied van de sociale wetenschappen en de humaniora. Voor dit projectplan, onder de naam 'Social Sciences and Humanities (SSH) Labs', gaan de Faculteit Sociale Wetenschappen en de Faculteit Geesteswetenschappen samenwerken.

Sylvius SSH Labs

Het plan omvat ook het creëren van nieuwe SSH Labs in het Sylviusgebouw, dit bevindt zich nu in de laatste fase. In mei zullen de nieuwe Sylvius-labs klaar zijn voor de installatie van de technische faciliteiten en de inrichting. Verwacht wordt dat de eerste labs in september 2023 in gebruik genomen kunnen worden.