HR

[Nieuwe data] Uitleg over pensioen: ABP organiseert presentaties voor medewerkers

5 april 2023

Er zijn extra presentaties ingepland waar je je voor kunt aanmelden. Bekijk de nieuwe data onder Data en tijden.

Of je pensioen nu nog ver weg lijkt of het al steeds dichterbij komt, het is belangrijk om te begrijpen hoe ons pensioenstelsel werkt en hoe jouw eigen pensioen wordt opgebouwd. Eerder dit jaar werden Engelstalige presentaties over pensioen aangekondigd voor internationale collega’s. Je kunt je nu ook aanmelden voor presentaties in het Nederlands.

Als je salaris ontvangt van de Universiteit Leiden, bouw je pensioen op bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP). De presentaties worden gegeven door experts van het ABP die je alles kunnen vertellen over het Nederlandse pensioensysteem. Ze zullen ook ingaan op vragen als hoe het pensioen is opgebouwd, of je eerder of later met pensioen kan, wat aanvullend pensioen is en hoe ‘MijnABP’ werkt.

Data en tijden

De ABP-presentaties vinden plaats op onderstaande data. Ze worden in het Nederlands gehouden en kunnen thuis of op het werk worden gevolgd via Microsoft Teams.

• dinsdag 23 mei, 16:00-17:30 uur (vol)
  • woensdag 24 mei, 10:00-11.30 uur
  • donderdag 25 mei, 16:00-17.30 uur
  • dinsdag 6 juni, 10:00-11.30 uur
  • donderdag 8 juni, 10:00-11.30 uur
  • donderdag 15 juni, 10:00-11:30 uur (vol)

Aanmelden

Je kunt je aanmelden via deze link. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar (maximaal 20 deelnemers per presentatie) zodat er voldoende gelegenheid is voor het stellen van vragen.

Aan deelnemers wordt gevraagd om 10 minuten voor aanvang in te loggen via Microsoft Teams zodat de presentatie op tijd kan beginnen. Een goede internetverbinding is ook van belang: de pensioenfunctionaris kan tijdens de presentatie geen technische problemen oplossen.