Call for abstracts: Una Europa Cybercrime Conference

25 mei 2023

Zou je graag je onderzoeksideeën over criminaliteit in onze digitale samenleving willen delen? Je kunt nu een voorstel indienen om je paper te presenteren tijdens de eerste Una Europa Cybercrime Conference.

De conferentie vindt plaats op 5-6 oktober 2023 in Leuven en wordt georganiseerd in het kader van Una Europa, een alliantie van 11 Europese onderzoeksuniversiteiten (waaronder Universiteit Leiden).

Voorstellen kunnen worden ingediend tot 11 juni 2023. Onderwerpen richten zich op het effect van nieuwe technologieën op criminaliteit, misdaadpreventie, onderzoek en repressie.

Er zullen drie paneldiscussies plaatsvinden over (1) Cybercriminaliteit en cyberonderzoek: Nieuwe uitdagingen en naleving van de mensenrechten; (2) AI, preventie en repressie van misdrijven; en (3) Digitalisering en mensenrechten in het strafrecht.

Meer informatie over de conferentie en de call for abstracts vind je hier (in het Engels). Kom via het dossier Una Europa ook meer te weten over hoe Una Europa vorm krijgt in Leiden, inclusief samenwerkingsmogelijkheden voor studenten en medewerkers.