Facilitair

Gevolgen van de brand en stroomuitval Leiden Bio Science Park

23 mei 2023

Met dit bericht willen wij medewerkers en studenten informeren over de gevolgen van de brand in een ketelhuis, eerder vandaag op het Leiden Bio Science Park (LBSP). De brand aan kabels heeft de stroomtoevoer naar een groot aantal universitaire gebouwen op dit terrein stilgelegd. Deze gebouwen zijn vervolgens ontruimd omdat er door de stroomuitval niet veilig meer kon worden gewerkt en gestudeerd. Ook zijn de tentamens in het Universitair Sportcentrum (USC) aan het begin van de middag voor vandaag afgelast.

Er wordt momenteel hard gewerkt om de situatie op te lossen en de stroomvoorziening te herstellen. We hopen later vandaag/begin van deze avond aan onze medewerkers en studenten te laten weten of ze woensdag 24 mei weer in onze gebouwen kunnen en of de tentamens in het USC door kunnen gaan. Hiervoor kunnen we mogelijk alternatieve locaties aanbieden. Houd de website goed in de gaten en dan met name de informatiekanalen van de faculteiten en opleidingen.

De universiteit betreurt de situatie en doet er alles aan om zo snel mogelijk meer duidelijkheid te geven aan medewerkers en studenten.