Onderwijs voor Professionals nu in één overzicht

9 mei 2023

Op 8 mei is de nieuwe portal Onderwijs voor Professionals live gegaan. Hier vinden professionals die hun horizon willen verbreden het volledige aanbod van opleidingen, cursussen en masterclasses van de Universiteit Leiden. De portal biedt een compleet overzicht: van nascholing voor juristen en medici tot leergangen leiderschap en talencursussen.

Iedereen die nieuwe vaardigheden wil ontwikkelen of eerder verworven kennis wil actualiseren, heeft een ruime keuze uit het Leidse aanbod voor professionals. Tegelijkertijd is de uitwisseling van kennis en expertise met professionals ook een kans om de samenwerking tussen de academische wereld en het werkveld te versterken.

Annet van der Helm, projectmanager Academie voor Professionals, licht toe: ‘Deze portal is de eerste stap om de professional gemakkelijke toegang te bieden tot het gehele universitaire aanbod aan relevante opleidingen, cursussen en masterclasses. Daarnaast zijn we bezig om ons aanbod verder te verrijken. Hiervoor hebben we een netwerk opgezet van ‘liaisons’ van de faculteiten en expertisecentra. Met hen geven we vorm aan het nieuwe (interdisciplinaire) aanbod voor de professionele markt.’

Academie voor Professionals

Het opzetten van de portal is één van de projectlijnen binnen het project Academie voor Professionals. Wil je aanbod aandragen voor op de portal of meer weten over dit project? Stuur ons even een bericht en we maken een afspraak.

Meer weten over wat er landelijk speelt rondom Leven Lang Ontwikkelen? Lees: De rol van universiteiten in een leven lang ontwikkelen voor een maatschappij in verandering.