Jaarafspraak? Plan je vrije tijd in!

22 juni 2023

Ben je wetenschapper? Of werk je bij de faculteit als niet-wetenschappelijk personeel en ben je ingeschaald in schaal 11 of hoger? Dan heb je de mogelijkheid om met je leidinggevende een ‘jaarafspraak’ te maken.

Wat is een Jaarafspraak?

• Bij een jaarafspraak maak je met je leidinggevende afspraken over te behalen resultaten, te verrichten taken en je bereikbaarheid en aanwezigheid. Je bent vervolgens vrij om je tijd zelf in te delen.
  • Bij het maken van de jaarafspraak wordt rekening gehouden met het aantal te werken uren op jaarbasis; de vakantie-uren zijn hierop in mindering gebracht (152 wettelijke en 80 bovenwettelijke vakantie-uren bij een voltijds dienstverband).
  • Opbouw van vakantie-uren wordt niet bijgehouden. Het aantal vakantie-uren staat aan het einde van het kalenderjaar automatisch op nul. Dat geldt ook als je in de loop van het kalenderjaar uit dienst gaat.
  • Het maken van een jaarafspraak betekent ook dat je geen vakantie-uren kunt verkopen via het keuzemodel.
  • Een jaarafspraak maken, is geen verplichting.

Werkbalans
Ook voor medewerkers met een jaarafspraak is het van belang om vrije tijd in te plannen. Met het oog op een goede werkbalans vraagt de Universiteit Leiden jou nadrukkelijk om dit te doen. Met een jaarafspraak deel je zelf je tijd in. Zorg ervoor dat de omschreven taken in je jaarafspraak zodanig zijn afgesproken dat ze de opname van alle verlofuren niet in de weg kunnen staan.

Meer over de jaarafspraak

Je kunt een jaarafspraak aanvragen via het Serviceplein: Account Services Login (leidenuniv.nl), via de tegel ‘mijn personeelsmutaties’, ‘Rooster(uren) wijzigen. Instructies voor het aanvragen van een jaarafspraak, volg het stappenplan via dit Kennisitem (klik op helpdeskportal)

Meer informatie over jaarafspraken vind je op Jaarafspraken - Universiteit Leiden. Heb je vragen over de Jaarafspraak, neem dan contact op met het PSSC Servicepunt - Universiteit Leiden of je HR adviseur (HR – Universiteit).