Una Europa: ga op uitwisseling bij je Europese collega’s

12 juni 2023

Werk je bij de Universiteit Leiden en wil je graag collega's van andere Europese universiteiten ontmoeten en ervaringen uitwisselen? Dat kan dankzij het partnerschap van de Universiteit Leiden in Una Europa, een samenwerkingsverband van 11 vooraanstaande universiteiten uit heel Europa.

Er worden twee internationale programma's voor niet-academisch personeel georganiseerd: Live My Life en Una Europa Personeelsweek. Beide programma’s dragen bij aan de ambitie van Una Europa om professionele ontwikkeling en wereldwijde netwerkmogelijkheden te creëren voor werknemers van alle partnerinstellingen. Meld je uiterlijk vrijdag 30 juni aan als je hieraan wilt deelnemen.

Live My Life

Live my Life is gericht op personeel dat werkzaam is op het gebied van personeelszaken, duurzaamheid en faciliteitenbeheer en aan iedereen die zich bezighoudt met financiën voor extern gefinancierde projecten (bijv. Horizon, Erasmus+). Het programma koppelt je aan een collega van een andere Una Europa-universiteit. Je leert van elkaar door kennis over je werk en werkwijze te delen. Tussen oktober 2023 en maart 2024 maak je virtueel en persoonlijk contact met elkaar.

Meer informatie en aanmelden voor Live My Life

Una Europa Staffweek

Diversiteit en inclusiviteit is dit jaar het centrale thema van de Una Europa Staffweek.  Het programma is bedoeld voor medewerkers die werkzaam zijn op het gebied van personeelszaken en studentendiensten of andere administratieve gebieden die een bijdrage leveren op het gebied van diversiteit, gelijkheid en inclusie. Deelnemers komen van 16 tot 20 oktober bijeen in Bologna, Italië. Daar vertellen ze meer over hoe zij werken aan diversiteit en inclusiviteit en worden er praktijkervaringen uitgewisseld.

Meer informatie en aanmelden voor Una Europa Staff Week

Voertaal en kosten

De voertaal van beide programma's is Engels. Deelname is gratis. Er is mogelijk financiering beschikbaar voor reis-en verblijfkosten. Voor meer information en/of vragen, neem je contact op met Petra Pelkman, Senior Local Lead voor Una Europa aan de Universiteit Leiden.

Meer informatie

Oud-deelnemers van de personeelsuitwisseling van Una Europa, delen hun ervaringen graag met jou. Om op de hoogte te blijven van de activiteiten en mogelijkheden van Una Europa, kun je je abonneren op toekomstige updates

Una Europa-collega's op uitwissleing
Una Europa-collega's op uitwisseling bij Uniwersytet Jagielloński in Krakau (foto: Inga Ackerman)