Promovendi: meld je aan voor de Una Europa Heritage of Conflict Winter School

22 juni 2023

Tijdens de Una Europa Winter School leer je in vijf dagen over erfgoedbeheer gedurende en na (oorlogs)conflicten. De Jagellonian Universiteit in Krakau biedt een gevarieerd programma aan waarin je les krijgt van wetenschappers en experts uit de praktijk.

De Winter School vindt plaats van 27 november tot 1 december 2023 en is voor promovendi van Una Europa universiteiten: een alliantie van 11 vooraanstaande onderzoeksintensieve universiteiten waar de Universiteit Leiden deel van uit maakt. Meld je aan vóór 30 juni 2023.

Programma

Het programma richt zich onder andere op manieren om erfgoed te bewaren voor, tijdens en na oorlogsconflicten, het veiligstellen van erfgoed en het documenteren ervan met behulp van digitale hulpmiddelen.

Deelnemers zullen de kennis en competenties verwerven die nodig zijn om onderzoek en analyses uit te voeren over: soorten conflicten in het erfgoed, de juridische aspecten van erfgoedbescherming, de rol van erfgoeddigitalisering en instellingen die conflicten documenteren, evenals de ontwikkeling van toeristische infrastructuur die de culturele en historische waarde van erfgoed promoot.

Activiteiten tijdens het vijfdaagse evenement zijn onder andere lezingen, paneldiscussies, workshops, één-op-één seminars en studiebezoeken. De lessen worden gegeven door erkende experts, praktijkmensen en wetenschappers met uitgebreide ervaring en competentie.

Ga voor meer informatie naar de website van de Winter School.

Financiering

Er is mogelijk financiering beschikbaar voor deelnemers van de Universiteit Leiden. Stuur voor meer informatie over de financieringsmogelijkheden een e-mail naar outbound@sea.leidenuniv.nl met "UNA Europa Winter School BIP" in de onderwerpregel.

Aanmeldingsdeadline: 30 juni 2023