Let op: minder pagina’s uit publicatie op Brightspace

30 augustus 2023

Vanaf dit collegejaar 23/24

Een belangrijke verandering vanaf dit collegejaar is het aantal pagina’s dat uit een en dezelfde publicatie maximaal per cursus geplaatst mag worden op Brightspace. Voorheen was dat aantal 50 pagina’s voor boeken van 200 pagina’s en meer; voor boeken van minder dan 200 pagina’s was dat 25% van het totaal aantal pagina’s.

Door een nieuw contract is dat nu 40 pagina’s voor boeken van 200 pagina’s en meer; voor boeken van minder dan 200 pagina’s is dat nu 20% van het aantal pagina’s.

Voor het plaatsen van auteursrechtelijk beschermd materiaal op onze leeromgeving Brightspace, heeft de universiteit een overeenkomst met stichting UvO. In deze overeenkomst is bovenstaande aanpassing opgenomen. Zie ook de website van de UB Leiden waar deze informatie te vinden is.