Nieuw handboek voor docenten Geesteswetenschappen

16 augustus 2023

Het docenthandboek is een naslagwerk voor iedereen die onderwijs verzorgt binnen de Faculteit Geesteswetenschappen, van tutor tot hoogleraar. In het handboek vind je zowel praktische informatie over het geven van onderwijs als richtlijnen, procedures en regelgeving die direct van invloed zijn op het primaire onderwijsproces.

Het eerste deel van het handboek geeft een beknopt overzicht van de organisatiestructuur van de faculteit Geesteswetenschappen. Hierna volgt een deel met praktische informatie over bijvoorbeeld je werkmail en hoe je verlof kan aanvragen. In de sectie "Onderwijs" vind je onderwijs-gerelateerde informatie: o.a. over het registreren van de aan/afwezigheid van studenten en de (tentamen)roostering, maar ook over gedragscodes en wat je moet doen bij (vermoedens van) plagiaat/ fraude. Als laatste vind je in de bijlagen van het handboek een lijst met handige links, beschrijvingen van diverse onderwijs-gerelateerde procedures, en een overzicht van veelgebruikte afkortingen.

Wanneer je pas in dienst bent getreden als docent wil je snel je weg vinden in je nieuwe werkomgeving. Ook wanneer je al langer aan de Faculteit bent verbonden, kun je het handboek nog eens naslaan op alle facultaire regelgeving en voorzieningen.

Het handboek is via onderstaande button te downloaden en is ook beschikbaar op de website van FGW Onderwijs.