HR, Financiën

Presentaties over ABP-pensioen voor internationale collega’s: slides beschikbaar

1 augustus 2023

Wie salaris ontvangt van de Universiteit Leiden, bouwt pensioen op bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP). In samenwerking met ABP worden dit jaar vier Engelstalige presentaties over pensioen voor niet-Nederlandstalige universiteitsmedewerkers georganiseerd. De sessies gaan in op vragen als hoe het pensioen is opgebouwd, of iemand eerder of later met pensioen kan, wat aanvullend pensioen is en hoe ‘mijn ABP’ werkt.

Slides beschikbaar

Van de vier Engelstalige voorlichtingssessies zijn er inmiddels twee gegeven, op 15 februari en 7 juni. Ken jij niet-Nederlandstalige collega's die bij de sessies aanwezig waren, of die wellicht benieuwd zijn wat er is besproken? De slides zijn hier beschikbaar.

Laatste plekken voor internationale collega's

Van de huidige serie staan er op dit moment nog twee Engelse presentaties voor niet-Nederlandstalige medewerkers op de planning: op 13 september en 6 december. De sessies vinden online plaats en kunnen thuis of op het werk worden gevolgd via Microsoft Teams. Voor 6 december zijn nog enkele laatste plekken beschikbaar. Ken jij internationale collega’s die een voorlichting over hun pensioen zouden willen bijwonen? Wijs hen dan vooral op deze presentaties. Aanmelden kan via deze link. Let op: de sessies raken snel vol.

Nederlandstalige sessies

Ook voor Nederlandstalige medewerkers wordt met ABP gewerkt aan een nieuwe reeks presentaties over pensioen. We zullen je informeren zodra hier meer over bekend is.