Bibliotheek

Werkzaamheden voor loopbrug tussen UB en Cluster Zuid

5 oktober 2023

Tussen de Universiteitsbibliotheek en het gebouw Cluster Zuid wordt een loopbrug gebouwd. De bouw startte op 7 september 2023 en zal enkele maanden duren. De loopbrug wordt gerealiseerd op etage 1 en zorgt voor een snelle en droge verbinding tussen beide gebouwen. De bouwwerkzaamheden kunnen enige geluidsoverlast veroorzaken.

Vanaf 23 januari 2024 worden de ruiten in de constructie van de brug geplaatst. De bouwwerkzaamheden en het plaatsen van glas zouden enige geluids- en geuroverlast kunnen veroorzaken. Deze stap in het bouwproces wordt op dinsdag 30 januari 2024 afgerond. Ook kan het, wanneer de temperaturen buiten laag zijn, kouder zijn in de studiezalen op de eerste etage. De doorgang vanuit de Universiteitsbibliotheek zal pas aan het einde van de verbouwing van Cluster Zuid worden gerealiseerd. Tot die tijd is de loopbrug nog ontoegankelijk.

Studenten kunnen voor alternatieve studieplekken gebruik maken van andere studiezalen in de bibliotheek.

Visualisatie doorgang UB richting Cluster Zuid