Een nieuw collegejaar, nieuwe collega’s op de faculteit

6 september 2023

Het academisch jaar is gestart en we hebben mooie openingen gehad. In dit nieuwe collegejaar zijn er een aantal nieuwe collega’s in hun functie begonnen en gaat het interim faculteitsbestuur door in hun rol. Graag informeren we jullie over de actuele rollen/functies.

Nieuwe & vertrekkende collega’s

Vanaf september 2023 is Martine van Trigt Hoofd Stafdienst Onderzoek. Tot die tijd was zij subsidieadviseur aan onze faculteit. Haar expertise bestaat onder meer uit het adviseren over (internationale) subsidieaanvragen, het schrijven en editen van onderzoeksvoorstellen, en het vinden van externe financiering. Martine volgt Sven Bontje op.

Voor de externe communicatie, het aansturen van het facultaire communicatieteam en ondersteuning van het stafhoofd Annet van der Helm is Jikke van der Putte per september verbonden aan de faculteit.

De nieuwe voorzitter van de universiteitsraad is onze HR-adviseur Pauline Vincenten en zij zal per direct overstappen naar deze nieuwe functie voor twee jaar. Over haar opvolging zal de afdeling HR met de desbetreffende instituten contact opnemen.

Interim faculteitsbestuur en functies

Het interim faculteitsbestuur is aangesteld tot 1-1-2024. Uitzondering is de interim assessor Julie Külsen. Julie Külsen is ad interim tot 1-11-2023 in verband met terugtrekking van de eerder voorgestelde assessor. Hiervoor zal een nieuwe sollicitatieprocedure worden opgestart.

Door de tijdelijke rol van Jan Adriaanse als interim vice-decaan Onderwijs in het interim faculteitsbestuur is Jean-Pierre van der Rest aangesteld als interim wetenschappelijk directeur bij het Instituut voor Fiscale en Economische vakken en neemt Linda van Dun de zaken van de Leiden Law Academy waar als interim stafhoofd tot januari 2024.