Ludo Juurlink nieuwe directeur Leiden Learning & Innovation Centre (LLInC)

11 september 2023

Universitair hoofddocent Fysische Chemie Ludo Juurlink is per 1 september gestart als directeur van het Leiden Learning & Innovation Centre (LLInC). Hij volgt daarmee voormalig directeur Michelle Olmstead op.

Ludo werkt sinds 2000 als wetenschapper bij de Universiteit Leiden. Van 2008 tot en met 2013 bekleedde hij de functie van directeur van het Junior Science Lab, een outreach faciliteit van de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen. Sinds 2019 is hij Universitair hoofddocent Fysische Chemie. Naast uitgebreide onderzoekservaring heeft Ludo een zichtbare passie voor onderwijs. Sinds 2017 is hij Teaching Fellow van de Leiden Teachers’ Academy. Fellows zetten zich actief in voor onderwijsvernieuwing, delen hun ervaringen en zoeken naar samenwerking met andere docenten binnen en buiten hun eigen discipline. Als docent heeft Ludo al meerdere nominaties en teaching awards op zijn naam staan.

Rector magnificus Hester Bijl is blij dat Ludo zijn nieuwe rol bij LLInC met veel enthousiasme heeft geaccepteerd. ‘Als een van de eerste leden van de Leiden Teachers Academy heeft Ludo een groot hart voor onderwijs, onderzoek en innovatie. Daarnaast heeft Ludo de nodige ervaring met universitair beleid en governance. Ik wens hem veel succes met deze belangrijke en spannende rol!’