Nieuw: team Toetssupport loopt mee met komende tentamenperiode

27 september 2023

De algemene stafdienst onderwijs Cleveringa werkt aan de ontwikkeling van een team Toetssupport. Dit team gaat zorgen voor een goede logistieke organisatie van toetsen/tentamens voor zowel de docent als de student.

Pilot Toetssupport
Om zich als team goed voor te bereiden op deze nieuwe rol, wordt de komende tentamenperiode (oktober tot en met december 2023) een pilot uitgevoerd die uit twee delen bestaat.

1. Aanwezigheid van Toetssupport op tentamenlocatie(s) (m.u.v. Sterrewacht) voor alle tentamens in deze periode. Dit om ervaring op te doen door te observeren en rond te lopen in de eerste twee weken.
  1. In het tweede deel loopt team Toetssupport mee met twee geselecteerde vakken vanaf de voorbereidingen tot en met de afhandeling van tentamenbeoordeling. Daarnaast doen ze kennis op via het Managementondersteunend en -Adviserend personeel (MOA’s) en docenten van het logistieke proces rondom het tentamen.

De voortgang van het team is afhankelijk van de evaluaties en de besprekingen met verschillende betrokkenen en besluitvormers. We houden iedereen op de hoogte van de ontwikkelingen.

Meer informatie over Toetssupport en uit welke collega’s het bestaat, vind je op deze pagina Toetssupport.