Onderwijs

Onderwijsdashboard vernieuwd: nu nóg gemakkelijker toegang tot essentiële opleidingscijfers

10 oktober 2023

Het onderwijsdashboard van de Universiteit Leiden bevat kerngegevens van alle bachelor- en masteropleidingen. Denk bijvoorbeeld aan instroom-, uitstroom- en rendementsgegevens, of aan resultaten van student- en alumni-evaluaties. Om al deze onderwijsdata nog toegankelijker te maken, is het huidige dashboard in een nieuw jasje gestoken.

Handig overzicht

Met het vernieuwde dashboard zijn onderwijsdata sneller en gemakkelijker op te halen. Je hebt de mogelijkheid om gegevens in tabellen te downloaden en van daaruit handige overzichten te maken. Zo kun je nog dieper in de data duiken.

Het Onderwijsdashboard is bedoeld voor programmadirecteuren, kwaliteitszorg- en onderwijsmedewerkers, docenten, bestuurders en de leden van opleidingscommissies. Inloggen gaat met je ULCN-account.

Log in op het vernieuwde Onderwijsdashboard

Het ‘oude’ (huidige) Onderwijsdashboard blijft voorlopig ook beschikbaar. Alle jaarverslagen en visitatierapporten zijn hier bijvoorbeeld nog op terug te vinden.

Log in op het huidige Onderwijsdashboard

Vragen?

Lukt het niet om in te loggen? Maak een melding aan via de helpdeskportal. Heb je vragen over het dashboard en/of de rapportages? Stuur een mail naar cijfers@bb.leidenuniv.nlWil je meer weten over het Onderwijsdashboard? Bezoek de medewerkerswebsite.

Voorbeeld: de landingspagina van de bachelor Rechtsgeleerdheid in het nieuwe Onderwijsdashboard.