PhD en interesse in Europa? Meld je aan voor het Europaeum Scholars Programme

30 oktober 2023

Ben je promovendus in de geesteswetenschappen of sociale wetenschappen? En doe je onderzoek naar ontwikkelingen in Europa? Dan is het Europaeum Scholars Programme misschien wel iets voor jou.

In dit trainingsprogramma kunnen promovendi de verbinding leggen met de wereld van beleidsmakers. Naast dat zij inzicht krijgen in de complexiteit hiervan, leren ze te werken in teamverband: de ‘Scholars’ vormen samen een multidisciplinair netwerk waarin zij hun kennis en expertise met elkaar kunnen delen en inzetten voor de toekomst van Europa.

Het programma duurt twee jaar en bestaat uit acht modules die onderzoekers volgen tijdens hun PhD. Hierin worden presentaties en trainingen verzorgd door verschillende academici en experts uit het veld. Ook worden bezoeken aan internationale instituten georganiseerd en is er gelegenheid om in gesprek te gaan met beleidsmakers. De promovendi werken intussen aan hun eigen project – gerelateerd aan Europees beleid – dat zij tijdens het programma ook zullen opleveren.

Informatiebijeenkomst

Wil je graag meer weten? Op 1, 6 en 7 november om 16.00 uur vindt een online informatiebijeenkomst plaats.

Meld je hier aan

De deadline om je in te schrijven voor het Europaeum Scholars Programme is 26 november 2023.

Over het Europaeum

Het Europaeum is een netwerk van 17 vooraanstaande Europese universiteiten, met als doel om talentvolle studenten en docenten met elkaar in contract te brengen en door samenwerking en academische mobiliteit een 'Europees gevoel' te bevorderen. Lees hier meer over dit samenwerkingsverband.