Sociaal, HR

Schrijf je in voor gratis activiteiten tijdens de Healthy University Week 2023

16 oktober 2023

Misschien fiets je al naar je werk, neem je wat vaker de trap, zorg je voor een gezonde lunch of maak je samen met een collega tijdens de pauze een wandeling. Je werkt dan al lekker aan jouw gezondheid, maar er is meer mogelijk en daarbij wil de Universiteit Leiden je helpen! Van 23 tot en met 27 oktober kun je tijdens de Healthy University Week gratis deelnemen aan verschillende workshops, groepslessen en inspiratiesessies waarmee we een gezonde leefomgeving willen creëren.

Doe het samen

Het programma is zeer gevarieerd en biedt inspiratiesessies over hoe je aan de slag kunt met jouw mentale en fysieke gezondheid, je energielevel, een toegankelijke werkomgeving of een goede nachtrust. Daarnaast kun je bij het Universitair Sportcentrum (USC) in beweging komen tijdens allerlei actieve groepslessen zoals spinning, krachttraining, yoga, pilates, tennis of voetbal. Masterstudenten Gezondheidspsychologie verzorgen daarnaast verschillende workshops (in het Engels) over thema’s als bewegen, stress, slapen, alcohol en voeding.

Het aanbod is bedoeld voor alle medewerkers. De universiteit vindt het belangrijk dat je tijd neemt om aan je eigen vitaliteit en veerkracht te werken. Kies waar jij behoefte aan hebt of wat je leuk vindt én ga samen met een collega! Volg gezamenlijk een workshop of een online inspiratiesessie, doe samen in de pauze een office workout of ga met elkaar de competitie aan tijdens een potje voetbal of tennis.

Enthousiast geworden? Ga naar het programma en schrijf je snel in.

Waarom een gezonde leefomgeving?

Een gezonde leefomgeving nodigt uit tot bewegen, gezond eten en drinken, ontspannen en elkaar ontmoeten. En een gezonde leefomgeving staat ook voor een toegankelijke werkomgeving voor iedereen. Waarom is dat belangrijk? De uitkomsten van de laatste Personeelsmonitor zeggen genoeg: we moeten meer tegenwicht bieden aan de eisen die het werk en het drukke leven aan ons stellen.